I’m a Genie in a Bottle

Before I start writing about my outfit, I have to make a small announcement: Many readers asked me to start writing my blog posts in German, so from now on I will also write a few sentences in German. I hate repeating myself so I can’t promise that I will just translate the English part but I’ll give my best not to tell anything additional in German, for those who don’t understand both languages.

Now, back to my Genie Outfit!

IMG_2619bIMG_2561b

I call this outfit my Genie outfit because it reminds me just so much of the stereotype of the arabic world and Disney’s Aladdin. I really love harem pants although they might look a little better on very skinny and tall girls, but I don’t care I wear them anyways. I bought these glitter pants from H&M and I might have forgotten that they were see-through… brrrr! The necklace is my absolute favorite necklace ever, because it means a lot to me personally. The letter on the necklace is the kurdish letter V (for those who don’t know my name is pronounced Vanya, although it’s written with a W) and I had this necklace custom made by my aunt in Sulaymaniyah with the handwriting of my grandfather. So for me the necklace has a lot of value and I have a part of my family with me.

Ich wurde jetzt öfter gebeten meine Beiträge auch auf Deutsch zu schreiben und da ich gerne Feedback und Vorschläge höre, setze ich das doch gleich mal in die Tat um. Da ich nicht so ein großer Fan von einer direkten Übersetzung bin, muss ich mich sehr bemühen hier und da nicht noch weitere Infos zu geben, die ich dann in der Übersetzung vergesse oder andersherum… aber jetzt genug davon und zurück zu meinem Outfit. Ich liebe Harem Hosen auch wenn sie eigentlichen größeren und schlankeren Frauen besser stehen würden, komme ich kaum an einem Paar vorbei ohne sie nicht zumindest mal anzuprobieren. Diese Hose ist von H&M und ich habe beim Anprobieren im Warmen verdrängt, dass sie durchsichtig ist und draußen in der Kälte habe ich mich bei jedem kleinen Windstoß verkrampft. Im Sommer werde ich sehr froh über diese luftige Hose sein aber vorerst muss ich sie dann doch für wirklich besondere Anlässe aufsparen. Die Kette habe ich mir anfertigen lassen. Dieses geschwungene Symbol ist der kurdische Buchstabe W für meinen Namen und wurde angefertigt in der Handschrift meines Opas. Ich finde die Idee toll ein Stück Heimat und Familie mitzutragen und dabei ein schönes Accessoire herumzuführen.

IMG_2666bIMG_2574b IMG_2598bThe shoes are from Zara, the Body from H&M and the lipstick is called Heroine from Mac. I bought it on my last trip to San Diego, because they were sold out in Germany but now they’re back in stock.

Die Schuhe sind vom Zara und der Body ist wie die Hose von H&M. In diesen Lippenstift (Heroine von Mac) habe ich mich vor über einem Jahr verliebt und der war hier in Deutschland restlos ausverkauft, egal in welchem Mac Store ich war und bei meinem letzten Trip nach San Diego, habe ich sie mir endlich gekauft. Kurz nachdem ich wieder in Deutschland war und bevor ich auch nur einen Moment angeben konnte mit meiner tollen Eroberung, hat Mac sie wieder aufgestockt. Yay!

Advertisements

2 thoughts on “I’m a Genie in a Bottle

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s